Sunday, May 31, 2009

That's it...

Hari aku yang agak indah telah dirosakkan oleh Sam bodoh tu lagi. Semasa aku tengah bizi menaip panduan untuk steward Ms Grace berkata sesuatu kepada aku.

Izuan, mulai esok bawa complete uniform ye, just in case


Aku yang pada mulanya kehairanan pun tanya la.

Why Ms Grace?


Dia pun jawab selamba.

Mr Sam already asked about your attire. If you work more than 8 hours then you have to wear your uniform


Argh!! Aku pulak kena. Terus-terang memang aku angin. Aku ni dah berenti. Aku datang ni pun sebab kesian takda orang nak wat 5's tu. Sekarang ni dia nak aku pakai uniform pulak? Pehal ni, aku keja freelance. Lantak aku la nak pakai bikini ke, baju keja ofis ke. Makin tensen aku.

Sebelum aku dapat berita buruk tu ada lagi berita buruk aku terima. Pukul 9 lebih Ms Grace announce kat suma orang yang sesiapa yang keja lebih 6 jam kena amik break 1 jam. Sam bodoh tu dah bising sebab ada budak break lebih daripada sejam. Last-last dia amik kesempatan ini dengan mewajibkan suma orang break satu jam. Pergh, memang takda perikemanusiaan langsung Sam ni. Korang penah denga tak kalu korang wat taik ngan orang takkan orang tu nak wat baik ngan korang kan? Sam biol ni ingat nak wat camni GSC ni boleh maju la. Nak jimat cost sampai kacau periuk nasi staff.

Aku dah cakap ngan Ms Grace kalu celaka tu ada problem ngan aku meh cakap depan-depan ngan aku. Tak payah nak pakai messenger girl untuk bagitau aku. Aku masa tu terus shutdown netbook aku pastu punch then blah jumpa geng-geng aku. Diorang pun memang tak puas hati pasal breaktime tu. Tapi kesimpulan yang kami dapat ialah orang tua tu memang takkan berubah. Lagu The Fray yang baru tajuknya Never Say Never.

In this case, always say never. ALWAYS...

Adios GSC QBay. Selagi Sam ada takkan aku keja dah kat situ.

No comments:

Post a Comment

Say what?