Tuesday, May 12, 2009

MARA oh MARA...

Akhirnya semalam aku berjaya menghantar borang MARA aku yang dah lama terbengkalai kat Cosmopoint. Aku pegi sana awal-awal sebab aku masuk keja pagi kul 10. Kalu ikutkan memangla aku ni malas gila nak gi sana. Tapi ni demi masa depan aku. Takleh nak malas-malas sangat. Jadi...Sappy...Go!!!

Dah sampai sana si Neesha (minah India yang responsible untuk pendaftaran) bagitau aku satu berita buruk...

"MARA funds has been frozen until notified date"

Adoilaa...awat la time ni jugak depa nak bekukan tabung MARA tuh. Shit! Sekarang ni aku kalu nak terima berita buruk kena pepagi. Baru ja bukak mata dah denga menda-menda yang menyakitkan hati. Lepas tu si Neesha pas kat aku satu borang yang aku amat kenal...PTPTN!!!

Argh...PTPTipu! Bertemu kita lagik. Aku ingat cukupla time kita bertemu masa aku wat diploma dulu. Rupanya untung la hang makan duit bunga banyak-banyak. Aku ngan muka sedih amik borang tu dengan hati yang memang tak suka dan meluat abis.

Aku memang dah berangan bila wat degree nanti ta payah la nak pikir pasal hutang yang bertambah tanpa diminta. Tapi apakan daya, MARA tetiba nak freeze pulak. Apa aku boleh buat...boring...

No comments:

Post a Comment

Say what?