Thursday, May 7, 2009

Haih...masalah ja start dari hang...

Semalam dalam pukul 6.30 pm aku ngan Karthik (Crew Leader), Zulkarnain (Supervisor) dengan Azura (Crew Leader gak) pi meeting ngan orang tua/uncle/atuk Sam (ni la Boss besa GSC tempat aku keja) untuk diskus pasal progress projek 5'S yang aku macam gila dok try perabih. Kami memang dah tau kalu jumpa dia ni masalah dari selesai terus takda jalan keluar.

Macam-macam aku dok explain kat orang tua tu. Susah beb. Macam cakap ngan Bangla tak paham bahasa Melayu ngan English. Aku cakap camni, dia cakap lagu tu. Bila orang bagi cadangan, kalu ang tak mau at least bagi la jalan lain. Ni takat "Oh I don't agree. Bla bla bla...pastu suruh kami cari jalan lain yang jeng jeng...TAK PAYAH KELUAR DUIT...

Bodoh gila orang tua ni. Nak improve tempat keja tapi kedekut nak mampus. Dah la aku wat keja 5'S ni tak dibayar (btui aku tak tipu) pastu nak mintak budget beli menda-menda lain tak boleh. Aku bersyukur tak dapat bapak macam dia ni. Kalu la aku dapat bapak macam dia ni memang dah lama aku mati kebulur.

Aku ni bukanlah closed-minded, tapi boleh ke nak wat improvement tanpa sacrifice atau investment? Orang kalu nak berjaya pun kena gak laburkan masa ngan duit untuk berjaya. Ni takda apa nak invest, tapi nak berjaya. Pelik...ari tu senang ja approve...

Heloo Sam, check whether YOUR EAR AND MOTHERF***ING STUPID HEAD ARE ON??! Better turn it on before it's too late...

No comments:

Post a Comment

Say what?