Saturday, September 12, 2009

Hepi?? Anniversary...

Tadi pagi aku pegi interview keja untuk Telekom. Posisi apa? Customer Service. Aku ni terus-terang dah naik bosan ngan terma tu. Bukan apa, kalu nak diikutkan aku dah tak suka melayan kerenah orang. Masa kat GSC dulu korang taulah memang macam-macam kerenah aku dah jumpa. Hati aku bukan keras macam granit, terguris dan tercalar tu dah selalu. Takkan aku nak tahan lagi ngan perangai manusia yang macam sial kalu aku dapat keja ni? Sebenarnya aku pun bukan apply keja ni, masa aku sehari sampai Penang agensi keja tipon aku untuk interview keja Telekom ni. Kalu ikut logik tak kuasa aku nak apply lagi keja yang paling susah ni....

Bagi sesapa yang langsung tak penah rasa keja area Customer Service korang janganla salah anggap yang keja ni senang. Bagi aku ni la keja paling mencabar dalam dunia ni. Korang yang keja ofis memang manja (erm sapa tu?). Keja ngan PC, printer dan sekali-sekala bergosip ngan teman sepejabat takkan dapat menandingi susah keja ngan orang ramai. Kena ugut, maki-hamun, jerkah, kena tuduh biadap tu memang selalu la aku kena. Sebab tu la keja camni la senang dapat, sebab takda orang nak keja camni. Dahla tu, gaji pulak ciput. Tak berbaloi ngan maki hamun yang aku kena hampir tetiap hari. Sebelum ni ada jugak aku terfikir nak apply Assistant Manager kat GSC tu tapi macam aku cakap tadi, hati aku bukan macam batu granit. Apa saja orang maki aku mesti turun sampai hati. Sakit tak tau nak kata.

So sekarang ni aku cuma berdoa kalu dapat keja ni mungkin aku akan tolak. Aku tau keadaan agak sempit sekarang ni tapi ini melibatkan menda yang aku akan wat bertahun-tahun yang akan datang. Takut nanti tak sampai 10 tahun aku keja dah masuk wad gila. Takmo beb camtu. Walaupun aku rasa aku agak ketinggalan tapi perjalanan hidup masih jauh lagi. Masih ada masa untuk menentukan apa yang aku nak. Keja ngan mesin atau PC tak susah sebab menda-menda tu takleh nak maki hamun kita, jadi kita yang selalunya maki menda-menda ni kan? Hahaha...

Anyway sad anniversary untuk 9/11. Tu ja.

No comments:

Post a Comment

Say what?