Wednesday, August 12, 2009

Wah, bukan main ko ek...

Memandangkan si Satish dengan senang hati MC hari ni kami yang dah termanggu-manggu tunggu mamat tu terpaksa balik dengan hati yang tak berapa nak best. Aku memang dah plan dalam pale otak aku ni yang aku nak serang Low Yat untuk beli earphone baru. Earphone Creative yang aku beli 2 tahun lepas dah expired, jadi kena la beli baru. Macam-macam kena beli baru...haih...

Masa turun tangga KLMU tuh si Irwansyah (dier budak Kelate, bukan Endon) cakap ngan aku dier pun nak pegi Low Yat ngan Qayyim. Aku pun on la sebab dah lama round sesorang. Best gak ade kawan. Aku pun janji nak jumpa kat sane....malangnya....

Time aku kat area Bukit Bintang ujan dah stat turun. Aku pun ape lagi, dengan pantas cari stesen minyak untuk selamatkan harta menda aku yang sensitif cecair (i.e netbook). Lepas tu ujan turun la dengan lebatnya...aku pun start berangan kalu la time ni aku kat umah...fuuhh...bantal, tilam yang empuk...yeah...tapi aku kat Esso time tu...hemmm...

Masa aku lepak kat Esso tu tetiba ada sorang unkle botak bawak Iswara tahap besi buruk parking depan moto aku. Aku ingat dier nak isi minyak, tapi takde pun. Lepak aje mamat botak tu dalam keta. Aku naik hairan nape lepak kat sini, sedangkan orang nak isi minyak susah. Dier dah block jalan kat Esso tuh, tapi wat bodo atau memang bodo. Kesian aku tengok bila orang datang nak isi minyak, susah bebenor.

Pastu akak cashier datang la suruh dier lepak jauh skit, sebab dah block jalan. Tapi menjawab ye mamat tu tuan-tuan. Last-last akak tu give up dan pegi jaga kaunter. Aku memang naik hairan, nape ko lepak dalam stesen minyak ni sedangkan keta ko kan ade bumbung? Nak cakap Iswara ade klua versi convertible takde la plak. Kalu takleh nak drive dalam ujan then lepak la tepi jalan ke. Ni tak, lepak dalam stesen minyak yang kecik tuh. Apa punya manusia la...pikir diri sendiri ja. Bengap...

Jadi pengajaran yang abang nak bagitau adik-adik hari ni ialah walaupun keputusan yang kita wat nampak kecik dan takda masalah akan timbul tapi kekadang keputusan kecik tu la yang effect orang lain. Dan ingatlah bukan ko sorang je dalam dunia ni, kita hidup bermasyarakat. Kalu nak ikut pale otak sendiri je gi dok dalam hutan. Area KL ni ko nak hutan kat Bukit Nenas tuh, area KL Tower. Tak cukup pokok kat situ ko panjat la KL Tower tuh.

Po po!! (dialek Tamil bermakna pegi pegi!!)

No comments:

Post a Comment

Say what?