Friday, June 19, 2009

Aku telah kembali...

Bila aku tau yang kelas hari Jumaat dah diubah ke hari Isnin, aku jadi hepi semacam. Yelah, kalu memang dah ubah maknanya kelas aku ada 4 hari seminggu, jadi aku cuti 3 hari seminggu. Huyoo, best gile camtu. Tup-tup memang betul kelas aku ada 4 hari ja. Aku pun ada macam-macam plan dalam kepala otak ni. Nak round satu KL la, nak balik Penang la (hehe, homesick tak abis lagi la beb), nak lepak umah Ame la (sebab ade TV) dan lain-lain. Tapi bila fikirkan balik, suma tu aku dah buat. Tetiba aku teringat kat UNISEL. Memandangkan kawan-kawan aku masih amik degree kat sana baik aku lepak sana ja untuk weekend ni. Ini satu idea yang bagus.

Malam Khamis aku terus bagitau Syafiq (roomate aku) yang aku akan lepak kat UNISEL dari hari Jumaat sampai Ahad. Dier angguk je. Aku terus pack barang-barang essential yang aku perlukan bila tidur umah orang. Pagi Jumaat bila sume dah blah pegi kelas aku terus amik bas ke Bestari Jaya.

Dalam perjalanan tu memang nostalgik. Aku memang rasa aku ni sebenarnya nak balik umah asal aku, bukan gi umah kengkawan. Yelah, 3+ tahun aku spend kat UNISEL tu. Rasa dah macam umah kedua pulak. Time semayang Jumaat kat masjid UNISEL memang buat aku termenung panjang. Dah lama aku tinggalkan UNISEL ye. Rasa macam semalam aku baru masuk. Emo macam biasa tuan-tuan.

Rumah sewa aku masih macam dulu. Walaupun aku duduk satu semester ja banyak kenangan yang umah tu pegang. Masa aku struggle wat final projek untuk diploma aku memang tempat ni la aku emo, marah, angin etc. Haha, bila terkenang balik memang best UNISEL ni.

Sekarang ni aku tengah lepak kat library UNISEL. Dah tak macam dulu dah tempat ni. Dulu air-con asyik breakdown ja, pastu kemudahan kureng giler. Sekarang ni memang cambest. Rasa macam aku ni masih seorang student UNISEL. Memang langsung tak sedar diri la. Esok aku nak pegi tempat faveret aku masa dok UNISEL ni, iaitu....One Utama!! Geng-geng aku mesti dah dapat teka. Haha...itu je aku tau pun.

No comments:

Post a Comment

Say what?