Monday, August 16, 2010

Betul ke kau puasa?

Tup-tup dah bape hari dah ni kita puase. Kau ade rasa nak raya tak? Aku bila dah besa nih tak best dah raya. Yelah, duit raya memang sah tak dapat, pastu nak bukak posa kene la beli sindri, sebab mak dok jauh...(mode sedey di waktu pagi). OK, post kali nie sebab aku nak tanye diri sendiri ngan kau orang yang tengah membaca nehh...kau rasa ko posa ke? Ramai orang ingat yang posa ni just tahan lapa jek, yang lain tetap buat tanpa rasa bersalah.

Macam aku pegi shopping raya semalam (peh awal giler aku gi shopping yer) ade skit fashion show kat Sungei Wang Plaza tuh. Sekali baju dier bikini daaa...Dah tu takkan ko nak tengok sambil tutup mata kot. Aku jujur okeh, takat nak tengok sikit-sikit tu tak payah la. Dier da wat depan mata, aku pun stay la dalam 15 minit (takleh lama-lama, sebab nak bukak posa time tu). Agak-agak bape dah pahala aku lesap? Hahaha, kalu timbang dalam kati mahupun gram adalah teramat sikit la. Camni nak masuk syurga?

Akak tempat keje aku pun macam biase jek. Ade sorang nie kalu main komen takdenye nak tapis-tapis. Sekali klua mau wat hati panas. Bulan posa ke, bulan raya mahupun bulan Deepavali dier tak peduli, komen tetap pedih. Ade sekali tu aku kena komen sebab baju aku, hati da panas, tunggu time je nak fire tapi pikir dier dah tua buat pekak dah la. Tapi itula soalnye, ko puase ade nilai ke?

Cuba korang pikir, bulan posa ni ade korang wat perubahan kat diri korang? Maal Hijrah dah lepas, biler lagi nak berubah? Rutin kite sama ja kan? Takde pun nak kurang ke, macam bertambah lagi ade la.

Lepas baca post ni, kau rasa nak sambung puasa ke? Takde nilai Bedah, gi je bedal lauk pagi tadi bawah tudung saji tuh. Po po po!!

No comments:

Post a Comment

Say what?